Bij de ingang Zorg, Werk en Inkomen van de gemeente Soest kunt u terecht voor een vraag over zorg, werk of inkomen.
Uw vraag stelt u online via een meldingsformulier op de website. Hier vult u in waar uw vraag over gaat en waarom u ondersteuning nodig heeft. Zo weten wij waar uw hulpvraag over gaat. Vervolgens neemt de juiste persoon contact met u op om een afspraak te maken. U kunt ook eerst bellen met de gemeente om uw vraag te bespreken.
Het gesprek heeft u met één van de klantregisseurs. Er wordt gesproken over de problemen die u ervaart en mogelijke oplossingen. Daarbij wordt gekeken wat u zelf of samen met mensen uit uw omgeving kunt en waar u verder hulp bij nodig heeft. Denk hierbij aan lokale organisaties zoals vrijwilligersnetwerken en maatschappelijk werkers. En aan specialistische zorg, zoals dagbesteding. Daarna worden afspraken gemaakt over de vervolgstappen. Dit wordt vastgelegd in een plan van aanpak.
Er komt een moment dat begeleiding niet meer nodig is. Bijvoorbeeld omdat u de administratie weer op orde heeft, u werk heeft gevonden of omdat u gespecialiseerde hulp krijgt. En veranderen uw omstandigheden, dan kunt u altijd weer contact opnemen met de klantregisseur.
Soms helpt het een plan te maken voorafgaand aan het gesprek. Dit wordt een persoonlijk plan of familiegroepsplan genoemd. In het plan staat hoe u de ondersteuning wilt regelen. U geeft aan wat uw situatie is en welke ondersteuning u nodig heeft, dat wil zeggen: wat kan ik zelf doen, waarbij helpen vrienden en familie mij en welke professionele hulp heb ik nog nodig? Dit plan wordt ook besproken tijdens het gesprek. Een persoonlijk plan is niet verplicht en geldt niet voor alle hulpvragen. Uw klantregisseur kan u hier meer over vertellen.
Het kan fijn zijn om iemand die u kent en vertrouwt bij het gesprek te hebben. Vraag dan een familielid, vriend of kennis om mee te gaan. Indien nodig, kan ook ondersteuning geregeld worden tijdens het gesprek. Dat heet cliëntondersteuning. Om dit te regelen, kunt u voorafgaand aan het gesprek contact opnemen, dan worden de mogelijkheden besproken.
De ingang Zorg, Werk en Inkomen is onderdeel van de gemeente Soest en uitvoeringsorganisatie BBS (Baarn, Bunschoten en Soest) en is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8: 30 - 12:30 uur.
Het meldingsformulier kunt u 24 uur per dag invullen.
Bezoekadres | Raadhuisplein 1 3762AV Soest |
Postadres | Postbus 2000 3760CA Soest |
Telefoon | |
Ingang Zorg, Werk en Inkomen | 035 6093411 |
Fax | 035 6093689 |
Website | www.soest.nl |
Contactpersoon |
|